Prodávaly jsme s maminkou 17 let staré Porsche Boxster. Myslely jsme si, že dáme inzerát na internet a auto snadno prodáme. Jenže opak byl pravdou. Táhlo se to skoro 3 měsíce a těch pár zájemců, co se na auto přijelo podívat, mělo příliš technických otázek, kterým jsme vůbec nerozuměly. V autobazaru nám zase říkali, že o auto nebude zájem, že má špatné tlumiče, pneumatiky, výfuk a kdoví co ještě. Navíc nabízeli výkupní cenu skoro o 150 tisíc nižší, než byla obvyklá cena takto starých modelů. Jasně, že musí vydělat, ale 150 tisíc? Prostě asi viděli dvě holky, co autům vůbec nerozumí, a chtěli toho využít. Jeden ze zájemců se nás pak v telefonu zeptal, zda máme k autu certifikát CarTrax. Nikdy jsme o tom neslyšely, ale na internetu jsme si službu hned objednaly a zaplatily jsme si kompletní program. Věděly jsme tak konečně, jaký je skutečný technický stav auta, jaké má závady a kolik by oprava těchto závad nového majitele přibližně stála. Ukázalo se, že ani tlumiče ani výfuk špatné nebyly, a že to byl jen pokus autobazaru vykoupit naše auto za co nejméně. Auto si od nás nakonec zmíněný pán koupil. Ocenil, že máme k autu certifikát CarTrax, protože hned věděl, v jakém je auto stavu a kolik ho budou stát opravy. Domluvili jsme se na slevě 30 tisíc na nové pneumatiky a drobný servis stahovací střechy, a pokud víme, tak auto mu auto skvěle slouží. Bez certifikátu CarTrax bychom to auto ale snad nikdy neprodaly, nebo bychom nevýhodným prodejem přišly o hodně peněz.

Eliška K., Mladá Boleslav

Redakčně kráceno a upraveno