Inzerát na Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 2000 zněl docela slibně. Hlavně věta „auto bez investic“. Nejsem žádný znalec aut, ale úplný „neználek“ také ne. V inzerátu vypadalo auto docela zachovale, a tak jsem opravdu předpokládal, že 69 tisíc korun, které majitel za auto chtěl, budou jediné peníze, které za oktávku dám, a že mi alespoň dva roky vydrží. Kamarád mě ale před návštěvou přesvědčil, ať si koupím službu CarTrax. Že i když si myslím, že autům rozumím, určitě se pod ním nebudu válet někde na parkovišti na pražském sídlišti. A že mi majitel může o autě navyprávět spoustu báchorek a já stejně nepoznám, jestli si náhodou nevymýšlí. Zvolil jsem prostřední program z nabídky, který kontroluje nejen tloušťku laku karoserie, ale také celý podvozek. Ukázalo se, že celý bok auta byl opraven po havárii a nastříkán trochu jinou barvou, než originál. To by mi u auta za 70 tisíc vůbec nevadilo. Jenže horší to bylo právě na podvozku. Úplně zničené všechny čtyři tlumiče, prorezlé výfukové potrubí, únik oleje z motoru a hlavně problém s převodovkou, kde byly nějaké problémy na zpátečce, která nešla v podstatě vůbec zařadit. Chtělo to takový speciální „chvat“ :). Servis vypočetl předpokládané náklady na opravu na cca 35 tisíc, což by byl, vzhledem k ceně auta, totální nesmysl. Auto jsem proto nekoupil a myslím, že jsem dobře udělal. CarTrax mi ušetřil dost peněz.
Jiří V., Příbram
Redakčně kráceno a upraveno