Tento web používá tzv. cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie jsou uloženy ve vašem internetovém prohlížeči a plní funkce, které pomáhají pochopit, které části webu považujete za nejzajímavější a nejužitečnější. Viz Cookies
FAQ
Co je CarTrax a jak to celé funguje?
CarTrax je váš partner ve chvíli, kdy uvažujete nad nákupem nebo prodejem ojetého vozu. Je to platforma, která prověří technický stavu vozidla v síti stovek partnerských servisů, kterým říkáme CarTrax Pointy, a najdete je po celé České republice. Pokud kupujete ojeté vozidlo, o kterém nemáte dostatek informací, případně se nechcete spolehnout pouze na informace od prodejce, můžete se spolehnout na CarTrax. Vybrané auto vám zkontrolují zkušení automechanici. Podle zvoleného programu identifikují případné závady, napojí auto na diagnostiku, prověří ho v mezinárodním systému carVertical a vyčíslí přibližné finanční náklady na případné opravy. Po kontrole vozu obdržíte tzv. CarTrax DataList s popisem kontrolovaných položek, hodnocením technika, výčtem případných závad a s přibližným rozpočtem na jejich odstranění. CarTrax DataList bude pro vás samozřejmě také velkou výhodou v případě, budete-li svoje vozidlo prodávat. Auto s nezávislým popisem technického stavu totiž prodáte většinou mnohem rychleji a výhodněji.
Pro koho je služba CarTrax určena a kdy ji využít?
Služba CarTrax je určena pro všechny zájemce o ojetý vůz, kteří si chtějí nechat odborně prověřit jeho technický stav a nespoléhat se pouze na informace od prodávajícího. Služba je ale samozřejmě velmi užitečná i pro ty, kteří chtějí svůj vůz prodat. S protokolem CarTrax Datalist se ojeté auto prodá pravděpodobně mnohem rychleji a velmi často i za vyšší cenu. Kupující rozhodně ocení, jestliže od vás dostane k vozu také nezávislé posouzení jeho technického stavu. Při prodeji auta je tak CarTrax Datalist jednoznačně výraznou konkurenční výhodou oproti vozidlům, ke kterým takový protokol neexistuje.
Musím si vybrat servis hned při objednávce voucheru?
Servisní místo, tzv. CarTrax Point, si můžete vybrat kdykoliv po dobu platnosti voucheru. Vyberte si CarTrax Point, který vám nejvíce vyhovuje a domluvte si s tímto konkrétním servisem termín prohlídky.
Je prohlídka auta skutečně objektivní? Nespolupracuje CarTrax za provizi s autobazary?
CarTrax nabízí zprostředkování odborné prohlídky vozidla dle jednotné metodiky ve stovkách nezávislých servisů po celé České republice. Společnost CarTrax ani partnerské servisy nijak neprofitují z toho, zda prověřované vozidlo bude zákazníkem zakoupeno, či nikoliv. Zákazník při zakoupení servisního programu nesděluje žádné údaje o prodávajícím, ani typ nebo VIN vozidla o které má zájem. Jakékoliv ovlivňování zákazníka ze strany partnerského servisu, případně jakákoliv snaha o ovlivňování výsledku kontroly ze strany prodávajícího, je proto zcela vyloučena. Servis neví, jaké auto přijede na kontrolu, ani kdo takové auto prodává. Ovlivňování kupujícího nebo prodávajícího ze strany partnerského servisu by navíc bylo v příkrém rozporu s etickým kodexem společnosti a vedlo by k okamžitému vyloučení partnerského servisu z programu CarTrax. V případě, že byste však měli na takové jednání podezření, kontaktujte, prosím neprodleně, vedení naší společnosti na emailové adrese ceo@cartrax.cz
Co když mi prodávající nebude chtít na vozidle prohlídku CarTrax umožnit?
Seriózní prodávající nebude mít s prohlídkou vozu žádný problém. Mnoho prodejců navíc takovou možnost svým klientům přímo nabízí. Jestliže vám však prodávající neumožní nechat si vůz prověřit zkušeným automechanikem v nejbližším CarTrax Pointu, doporučujeme zvážit možnost, zda si nevybrat jiný vůz někde jinde. Takové odmítnutí má totiž jistě svůj důvod a nezřídka to bývá právě nějaký technický nebo právní problém. Nákup vozu není levná záležitost, a výběru partnera, od kterého auto koupíte, byste proto měli věnovat minimálně stejnou pozornost, jako autu samotnému. Každý den je na internetu v nabídce několik desítek tisíc vozidel na prodej a jistě se vám podaří najít vysněný vůz u prodejce, který s prohlídkou v CarTrax Pointu nebude mít problém.
Proč bych si měl nechat auto zkontrolovat, když prodávající dává na auto záruku?
Na ojeté vozidlo máte samozřejmě ze zákona záruku. Je ale rozdíl, zda vozidlo kupujete od soukromníka, nebo zda si vozidlo vyberete v autobazaru. Vybíráte-li auto z autobazaru, máte 24 měsíců na objevení skryté vady. Důležité ale je, že do 6 měsíců od prodeje má prodávající povinnost prokázat, že auto tuto vadu v době prodeje nemělo, případně, že vás na ni upozornil. Po 6 měsících od prodeje musí existenci skryté vady prokázat již kupující. V případě nákupu auta od soukromníka máte na odhalení skrytých vad pouhých šest měsíců a prokázání takové vady bude vždy na vás. Zkušenosti mnoha našich zákazníků hovoří o tom, že v případě snahy o uplatnění reklamace se prodávající velmi často snaží zbavit své zákonné povinnosti odkazem na "Popis technického stavu vozidla". V něm bývá totiž velmi často uvedeno, že se jedná o vůz ve výrazně špatném stavu, který vyžaduje opravy nad rámec běžné údržby, atd... Někdy je v takovém popisu dokonce uvedeno, že se jedná o vůz, který je nezpůsobilý provozu na pozemních komunikacích. V takovém případě pak může být reklamace velmi obtížná, ne-li nemožná. Kontrola reálného technického stavu v nezávislém autoservisu, který nemá žádný vztah s prodávajícím, může podobným nepříjemnostem předejít a ušetřit vám spoustu času i finančních prostředků.
Co vše obsahuje prohlídka CarTrax a jak dlouho trvá?
Každý ze servisních programů obsahuje kontrolu důležitých kontrolních bodů na vozidle, a záleží jen na Vás, jaký program, resp. jak velký rozsah kontroly zvolíte. Konkrétní kontrolní body jsou přehledně uvedeny u každého programu tak, aby výběr toho vhodného byl pro vás co nejjednodušší. Při výběru servisního programu doporučujeme orientovat se například podle ceny a stáří vozidla. Asi je zbytečné k 15 let starému vozidlu za 70 tisíc korun kupovat program Premium Plus, zároveň by ale byla škoda využít při nákupu auta za 250 tisíc korun pouze základní program Standard bez kontroly záznmů v systému carVertical. Správně zvolený program vám totiž může ušetřit mnoho starostí s případnou reklamací a také zjistit, kolik vás bude u takového auta stát například nezbytný servis a odstranění případných závad. Vyšší servisní programy totiž zahrnují nejen například měření tloušťky laku, elektronickou diagnostiku motoru a řídících jednotek, prověření stavu podvozku, motoru, brzd nebo převodovky ale právě také třeba kontrolu v mezinárodním systému carVertical. Časová dotace programů je od cca 80 do 160 minut podle zvoleného programu.
Je platba za službu CarTrax bezpečná?
Platba za službu CarTrax je realizována platebním systémem Global Payments. Jde o naprosto běžnou, léty ověřenou a zákazníky preferovanou platební možnost. Samozřejmostí je zaslání informací o platbě a daňového dokladu na emailovou adresu, kterou uvedete v objednávce.
Co když nebudu se službou spokojen?
Děláme vše pro to, aby taková situace nenastala. Chceme pro vás být spolehlivým partnerem ve chvíli, kdy kupujete nebo prodáváte ojeté auto a víme, že se na nás v takovém okamžiku potřebujete stoprocentně spolehnout. Chyba se ale může stát, a jestliže se stane nám, budeme se snažit vyřešit ji neprodleně. Jestliže tedy nebudete se službou CarTrax spokojeni, kontaktujte nás, prosím, na emailové adrese reklamace@cartrax.cz. Vaši reklamaci se budeme snažit vyřídit v nejkratší možné době.
Lze rezervaci v CarTrax Point zrušit nebo změnit?
Ano, lze. Jestliže již máte domluvený termín prohlídky v konkrétním CarTrax Pointu, můžete ho, v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami, zrušit, případně změnit. Rezervaci zrušíte nebo změníte přímo v konkrétním CarTrax Pointu. Novou rezervaci do jiného CarTrax Pointu musíte učinit opět s vybraným servisem. Změna termínu rezervace, resp. její zrušení, je potvrzeno zasláním potvrzovacího mailu. Pečlivě proto zkontrolujte, zda jste potvrzovací email obdrželi. V případě, že ne, kontaktujte příslušný CarTrax Point nebo náš zákaznický servis na adrese: rezervace@cartrax.cz. Berte prosím na vědomí, že zrušením nebo změnou termínu rezervace se neprodlužuje platnost zakoupeného voucheru.
Za jak dlouho mě CarTrax Point objedná k prohlídce?
Uděláme maximum pro to, abychom vyhověli vašim časovým možnostem a potřebám. Přesto vás požádáme, abyste se na servisní prohlídku v CarTrax Pointu objednali v dostatečném předstihu, nejlépe 24 hodin předem. Pracovníci CarTrax Pointu se vždy budou snažit vyhovět vašim potřebám a časovým požadavkům, přesto se v některých případech může stát, že vámi požadovaný termín již bude obsazen. Vždy proto vyčkejte na elektronické potvrzení vybraného termínu, které bude odesláno na emailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Teprve po obdržení emailového potvrzení, je daný termín skutečně potvrzen a platný.
Mohu voucher CarTrax někomu věnovat?
Voucher CarTrax je samozřejmě možné komukoliv věnovat. Je totiž vystaven na doručitele. V principu je tedy jedno, kdo s voucherem do servisu přijde. Je ale potřeba mít na paměti, že CarTrax DataList, tedy sumarizace servisní prohlídky, přijde na email, který byl uveden v objednávce servisního programu.
Nenašli jste odpověď?
Kontaktovat nás můžete na info@cartrax.cz.